Συνέντευξη της Κατερίνας Μπατζελή στο Ρ/Σ FLASH 96 και στο δημοσιογράφο Αντώνη Κοκορίκο

Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2011


Κ. Μπατζελή: «Καμία πολιτική και μάλιστα μακροχρόνια και ανατρεπτική σε ζητήματα διάρθρωσης, βιωσιμότητας και δομής του κράτους δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς να γίνει κατανοητή και αποδεκτή από την ίδια την κοινωνία».

Πέραν της διευθέτησης και αποσαφήνισης των λεπτομερειών της νέας δανειακής σύμβασης, οι οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούν στο εσωτερικό πολιτικό και κοινωνικό κλίμα, είναι αναγκαίο να διασφαλίσουμε ότι θα αποκτήσει βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα ως μέρος της συνολικής πολιτικής για τη νέα οικονομική διακυβέρνηση της Ε.Ε, ώστε οποιαδήποτε μελλοντική αλλαγή της σύμβασης να μη μας «πετάξει» εκτός Ε.Ε και ότι θα συμβάλλει στην ενίσχυση της ρευστότητας και στην ανάπτυξη», τόνισε η Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Φθιώτιδας Κατερίνα Μπατζελή σε συνέντευξή της στο Ρ/Σ Flash 96 και στο δημοσιογράφο Αντώνη Κοκορίκο.
Η κ. Μπατζελή επισήμανε ότι «πλέον αρχίζουμε να κολυμπάμε σε πολύ βαθιά νερά και τα οποία πρέπει να αποσαφηνίσουμε στον κόσμο. Καμία πολιτική και μάλιστα μακροχρόνια και ανατρεπτική σε ζητήματα διάρθρωσης και δομής κράτους δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς να είναι κατανοητή και αποδεκτή από το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας.
Δεν πρέπει ο διάλογος και οι διαπραγματεύσεις να περιοριστούν μόνο στην επεξήγηση επιμέρους θεμάτων, όπως των ασφαλιστικών ταμείων, στο βαθμό συμμετοχής των τραπεζών και των ιδιωτών στο «κούρεμα», αλλά να «δούμε» από στρατηγική σκοπιά την πορεία της χώρας μας στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Ο ίδιος ο λαός θα πρέπει να ρωτηθεί με οποιοδήποτε τρόπο - και δεν εννοώ μόνο με την έννοια του δημοψηφίσματος - κατά πόσο θέλει ή δε θέλει την αλλαγή της «χωροταξικής θέσης» της χώρας μας στην Ε.Ε».
Η πρ. Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων άσκησε δριμεία κριτική στο κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης λέγοντας: «Ο κ. Σαμαράς παρουσιάζεται, εντός και εκτός Ελλάδας, ως ένα φοβισμένος αρχηγός ο οποίος κάνει το παν ώστε να βγει από το «κάδρο» των ευθυνών. Βλέπουμε ότι η …Πολιτική Άνοιξη επανέρχεται από την πίσω πόρτα στη Ν.Δ, με μια τακτική που δεν ανταποκρίνεται στην κρισιμότητα και ιστορικότητα των σημερινών ημερών. Δεν μπορεί ο κ. Σταμάτης, πρώην μέλος της Πολιτικής Άνοιξης να δηλώνει δημοσίως ότι μια συναινετική κυβέρνηση συνιστά χούντα» τη στιγμή που οι περισσότερες κυβερνήσεις της Ε.Ε σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο λειτουργούν συναινετικά».

Αναλυτικά η συνέντευξη της κ. Μπατζελή:

Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Σήμερα έχουμε και τη συνεδρίαση της Κ.Ο ΠΑΣΟΚ, αλλά δε γνωρίζουμε ακόμη αν θα μιλήσουν και οι Βουλευτές. Εσείς ξέρετε κάτι νεότερο;

Κ. ΜΠΑΤΖΕΛΗ: Δεν το γνωρίζω. Δε νομίζω όμως ότι το αν θα μιλήσουν εντέλει οι Βουλευτές ή όχι στην Κ.Ο ΠΑΣΟΚ είναι σήμερα στο επίκεντρο ή αποτελεί το μελλοντικό διακύβευμα της χώρας. Εκείνο το οποίο μας απασχολεί και θα μας απασχολήσει σε κοινοβουλευτικό και οικονομικό επίπεδο είναι η νέα δανειακή σύμβαση. Εφόσον φυσικά μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες και τις εντάξουμε στο γενικότερο πολιτικό κλίμα και τις κοινωνικές διεργασίες που γίνονται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας.

Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Γιατί δεν έχουμε μάθει τις λεπτομέρειες; Γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία ή γιατί δεν μας έχουν ενημερώσει απλώς;

Κ. ΜΠΑΤΖΕΛΗ: Νομίζω ότι ισχύει το πρώτο. Την 26η Οκτωβρίου υπήρξε μια συμφωνία ως προς τους γενικούς άξονες και η συμφωνία αυτή για να οριστικοποιηθεί και να ολοκληρωθεί απαιτεί διαπραγμάτευση με τον ιδιωτικό και τραπεζικό τομέα, ώστε να ενταχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Το δεύτερο το οποίο αφορά και τη χώρα μας είναι ο τρόπος συμμετοχής του εθνικού τραπεζικού και ιδιωτικού τομέα και το τρίτο κατά πόσο αυτή η σύμβαση θα βοηθήσει τη ρευστότητα και την ανάπτυξη.
Το σημαντικότερο όμως ζήτημα που πρέπει να διερευνήσουμε είναι το κατά πόσον αυτή η δανειακή σύμβαση θα έχει μια βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα στις μελλοντικές αλλαγές που θα γίνουν στα πλαίσια της Ε.Ε και οι οποίες θα είναι κυρίως θεσμικές (αλλαγή Συντάγματος) και οικονομικής διακυβέρνησης, όπου για όλες τις χώρες εισάγεται πλέον σαφής ρήτρα περί ισοσκελισμένων εθνικών προϋπολογισμών και συνεργασιών.
Αν λοιπόν αυτή η δανειακή σύμβαση θα είναι ξεχωριστή από την γενικότερη πορεία της Ευρώπης ή αν αυτή η συμφωνία ενταχθεί στη γενικότερη ευρωπαϊκή πολιτική ώστε οποιαδήποτε μελλοντική αλλαγή της σύμβασης να μη μας «πετάξει» εκτός Ε.Ε.

Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Βέβαια, ο κ. Σόιμπλε σε συνέντευξή του στο Spiegel λέει καθαρά ότι αυτή η συμφωνία αφορά μόνο την Ελλάδα και μάλιστα τονίζει ότι πρέπει να θέλουν άλλες χώρες μια τέτοια συμφωνία. Είναι δηλαδή το παράδειγμα προς αποφυγή για την υπόλοιπη Ε.Ε ή το μέσο συνετισμού των υπολοίπων χωρών.

Κ. ΜΠΑΤΖΕΛΗ: Γνωρίζοντας τα λάθη, θεσμικά, οικονομικά, διαρθρωτικά, που έχουν γίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχουμε περάσει στην άλλη πλευρά. Αυτή της «αυτομαστίγωσης». Πιστεύω ότι η αλήθεια είναι ότι η Ευρώπη και κυρίως η πολιτική της ηγεσία έχει οδηγήσει τόσο την Ελλάδα όσο και την Ευρώπη και κυρίως τις μεσογειακές χώρες- μέλη σε αυτή τη σημερινή κατάσταση.

Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Δεν την έχει οδηγήσει όμως χωρίς τη συνεργασία των ντόπιων.

Κ. ΜΠΑΤΖΕΛΗ: Η συνεργασία είναι σχετική. Όταν ισχύει και εφαρμόζεται το «αποφασίσω και διατάζω», γιατί εγώ μπορώ να ελέγξω τις τραπεζικές συμφωνίες και τις ανταλλαγές ομολόγων, καταλαβαίνετε ότι η συνεργασία αυτή είναι σχεδόν μονομερής.
Από την άλλη πλευρά όμως πρέπει να σας πω ότι διαβάζοντας τις αλλαγές και τους περιορισμούς που τίθενται από πλευράς Ε.Ε σε χώρες όπως η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Ισπανία, είναι σαν να διαβάζουμε παλιές εφημερίδες στη χώρα μας. Ενός έτους πριν.
Προσωπικά πιστεύω ότι το μεγαλύτερο στοίχημα για όλους μας είναι να δούμε πού οδηγεί αυτή η σύμβαση -πέραν της χρηματοδότησης του ελληνικού χρέους- τη χώρα μας, τις μεσογειακές χώρες και την υπόλοιπη Ευρώπη τα επόμενα δύο χρόνια. Διότι όταν τεθούν αλλαγές στο Σύμφωνο της Ευρώπης, όπου θα οριοθετείται η συνύπαρξη των χωρών με διαφορετικούς τρόπους ή πολλαπλές ταχύτητες, εκεί θα πρέπει να προβληματιστούμε. Και εκεί ο λαός θα πρέπει να ρωτηθεί με οποιοδήποτε τρόπο κατά πόσο θέλει ή δε θέλει -και δεν εννοώ μόνο με την έννοια δημοψηφίσματος- να αλλάξει τη χωροταξική του θέση εντός Ε.Ε. Κολυμπάμε σε βαθιά νερά και για αυτά θα πρέπει να μιλήσουμε στον κόσμο με απόλυτη ειλικρίνεια. Δεν πρέπει να περιοριστούμε απλά και μόνο στο αν π.χ. θα επιβιώσουν τα ασφαλιστικά ταμεία ή σε επιμέρους ζητήματα τα οποία θα δούμε συνολικά. Αλλά πρέπει να δούμε στρατηγικά την πορεία της χώρας μας στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Πιθανά να μην είμαστε μόνοι μας σε λίγο καιρό. Αυτό πρέπει να το αποσαφηνίσουμε στον κόσμο αλλά και στο πολιτικό σύστημα.
Ο κ. Σαμαράς σε αυτή τη μεγάλη διαπραγμάτευση παρουσιάζεται ως ένας φοβισμένος αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης ο οποίος πράττει ο,τιδήποτε είναι δυνατόν ώστε να βγει από το κάδρο των ευθυνών. Η Πολιτική Άνοιξη επανέρχεται στη Ν.Δ και στην πολιτική ζωή του τόπου από την «πίσω πόρτα» με μια τακτική που δεν ανταποκρίνεται στην κρισιμότητα και την ιστορικότητα σημερινών ημερών. Δεν μπορεί ο κ. Σταμάτης, πρώην μέλος της Πολιτικής Άνοιξης να δηλώνει δημοσίως ότι μια κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και ΝΔ συνιστά κοινοβουλευτική χούντα» τη στιγμή που οι περισσότερες κυβερνήσεις της Ε.Ε σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο λειτουργούν συναινετικά.

Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Αναφερθήκατε προηγουμένως στη συμφωνία της Κυβέρνησης με τον ελληνικό λαό. Αυτή τη συμφωνία όμως με τον ελληνικό λαό η Κυβέρνηση φαίνεται να την έχει ξεχάσει και την απασχολεί περισσότερο η Συμφωνία Κυβέρνησης - Βρυξελλών. Αυτή η συμφωνία με το λαό έχει φτάσει τα όρια της. Δεν τολμά εκπρόσωπος της Κυβέρνησης να εμφανιστεί πουθενά. Ούτε καν στις παρελάσεις.

Κ. ΜΠΑΤΖΕΛΗ: Θα ήθελα να διαχωρίσω την παρέλαση της Θεσσαλονίκης από τις υπόλοιπες παρελάσεις. Στη Θεσσαλονίκη κατεγράφη ένα «χτύπημα» στο σύμβολο της Δημοκρατίας, ενώ στις υπόλοιπες επρόκειτο για ένα οργανωμένο σύστημα το οποίο δυστυχώς ή ευτυχώς βρήκε κοινωνική ανταπόκριση -έστω και μικρή- ώστε να δημιουργήσει πολιτικό ρήγμα και ένα επικοινωνιακό τοπίο το οποίο τα ΜΜΕ βοήθησαν πολύ.

Α. ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ: Όσον αφορά το κοινωνικό συμβόλαιο δεν πρέπει ο Πρωθυπουργός η Κυβέρνηση, η ίδια η Κ.Ο να κάνουν κάτι; Γιατί σήμερα για την συμφωνία Κυβέρνησης - Βρυξελλών ενδιαφέρονται όλοι. Εμείς όμως ενδιαφερόμαστε για την συμφωνία Κυβέρνησης - πολιτών.

Κ. ΜΠΑΤΖΕΛΗ: Καμία πολιτική και μάλιστα μακροχρόνια και ανατρεπτική σε ζητήματα διάρθρωσης και δομής κράτους δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς να είναι κατανοητή και αποδεκτή από το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας. Προφανώς ο Υπουργός Οικονομικών κ. Βενιζέλος, αλλά και η ίδια η Κυβέρνηση και εμείς ως πολίτες πιθανόν να μην έχουμε συνειδητοποιήσει ότι πρωτίστως ενδιαφέρονται για το αύριο των πληρωμών. Δηλαδή, το κατά πόσο θα προχωρήσουμε σε μια κρίσιμη, αλλά ελεγχόμενη οικονομική κατάσταση ή σε μια άτακτη οικονομική κατάσταση όπου δε θα γνωρίζουμε τα αποτελέσματα της.
Αν δε διασφαλιστεί η εν λόγω δανειακή σύμβαση, όπου η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει όλες τις λεπτομέρειες, θα υπάρξουν άτακτες οικονομικές υποχωρήσεις που θα είναι επικίνδυνες. Γι΄ αυτό η κυβέρνηση με τις Βρυξέλλες προσπαθεί να οργανώσει με το καλύτερο δυνατό τρόπο τη δομή της νέας σύμβασης. Το ερώτημα που θέτω και δεν σας κρύβω μάλιστα και τον προβληματισμό μου είναι το εξής: αν αυτή η δανειακή σύμβαση μπορεί να είναι αποδεκτή και βιώσιμη από τον Ιανουάριο π.χ. στο νέο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι ή όχι. Αυτό είναι το ζητούμενο. Διότι φανταστείτε να βρεθούμε σε άλλους τόπους με μια δανειακή σύμβαση που δεν θα προστατεύεται από την Ε.Ε.
Ερώτηση της Κατερίνας Μπατζελή στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τις αφύλακτες Διαβάσεις του ΟΣΕ στη σιδηροδρομική γραμμή Λιανοκλάδι - Στυλίδα

26 Οκτωβρίου  2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το θέμα των αφύλακτων διαβάσεων στο δίκτυο του ΟΣΕ και της λήψης άμεσων μέτρων και κατασκευής υποδομών συμβατών με τις απαιτήσεις ακόμη και των κοινοτικών οδηγιών φέρνει στη Βουλή η Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Φθιώτιδας Κατερίνα Μπατζελή με αφορμή μάλιστα τα συνεχή ατυχήματα στη σιδηροδρομική γραμμή Λιανοκλάδι – Στυλίδα.
«Η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να λειτουργεί σε βάρος της δημόσιας ασφάλειας και στην υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών», δήλωσε η κ. Μπατζελή.

 Ακολουθεί η ερώτηση της κ. Μπατζελή:


Αθήνα, 26 Οκτωβρίου 2011
                                                                                        
Προς:   Βουλή των Ελλήνων
           Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ
τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Αφύλακτες Διαβάσεις ΟΣΕ στη Σιδηροδρομική Γραμμή Λιανοκλάδι-Στυλίδα

Επικίνδυνες διαστάσεις για την ασφάλεια των πολιτών έχει λάβει το ζήτημα των αφύλακτων διαβάσεων στη σιδηροδρομική γραμμή Λιανοκλάδι-Στυλίδα, αφού μέσα σε διάστημα τριών μηνών έχουν καταγραφεί σοβαρά ατυχήματα.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στη γραμμή από τη Λαμία (Λιανοκλάδι) μέχρι τη Στυλίδα μόνο οι 17 από τις 25 διαβάσεις είναι φυλασσόμενες με αποτέλεσμα να εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για την τήρηση των απαιτούμενων προϋποθέσεων ασφάλειας των διερχόμενων πολιτών, αλλά και των ίδιων των εργαζομένων, όπως προβλέπονται ρητά στην εθνική και κοινοτική νομοθεσία.
Βάσει μάλιστα και του νέου νόμου 3891/2010 για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση του ΟΣΕ στις αρμοδιότητες του Οργανισμού περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστον οι λειτουργίες σχεδιασμού και διαχείρισης θεμάτων ασφάλειας, διαλειτουργικότητας δικτύου και εν γένει εφαρμογής των σχετικών διατάξεων των Κανονισμών και Οδηγιών της Ε.Ε., καθορισμού προτύπων και προδιαγραφών κατασκευής του σιδηροδρομικού δικτύου και εγκαταστάσεων, ελέγχου της κατασκευής δικτύου και εγκαταστάσεων.
Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι οι υποχρεωτικές μετατάξεις των εργαζομένων του ΟΣΕ έχουν δημιουργήσει σοβαρές ελλείψεις στο προσωπικό με αποτέλεσμα να εντείνεται το ζήτημα των αφύλακτων διαβάσεων και τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών, τα οποία έχουν αυξηθεί στη σιδηροδρομική γραμμή Λιανοκλάδι - Στυλίδα- να γίνονται με ενισχυμένες πιθανότητες πρόκλησης ατυχήματος.
Όπως κατά καιρούς έχουν καταγγείλει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ, η ελλιπής σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στην κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών, αλλά και οι καθυστερήσεις στην καταβολή του μισθού τους δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο το έργο τους.
Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη και  την Οδηγία 2004/49 ΕΚ, όπου προβλέπεται ότι τα ατυχήματα και συμβάντα στις σιδηροδρομικές μεταφορές ενδέχεται να αποτελούν σημαντικές προειδοποιήσεις για σοβαρά ατυχήματα και θα πρέπει να διερευνώνται ως προς την ασφάλεια, όταν χρειάζεται,
ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ο ΟΣΕ για την αποφυγή επανάληψης σοβαρών ατυχημάτων στη σιδηροδρομική γραμμή Λιανοκλάδι - Στυλίδα και τη διασφάλιση της ασφάλειας τόσο των διερχόμενων πολιτών όσο και των εργαζομένων;
Θεωρείτε ότι πρέπει να γίνουν νέες διαδικασίες, περισσότερο ευέλικτες και λιγότερο κοστοβόρες για την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών, έτσι ώστε το προβλεπόμενο κόστος τους από προηγούμενα έργα να μη χρησιμοποιείται ως αιτιολογία για τη μη παρέμβαση;

Ομιλία της Κατερίνας Μπατζελή στη Βουλή κατά τη διάρκεια συζήτησης σ/ν: «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενιαίο μισθολόγιο – βαθμολόγιο, εργασιακή εφεδρεία και άλλες διατάξεις εφαρμογές του μεσοπρόθεσμου»

20 Οκτωβρίου 2011



Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Ίσως αυτές οι ημέρες να είναι οι πιο κρίσιμες ημέρες στην ιστορία της Ελλάδας του 21ου αιώνα. Η επόμενη ημέρα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου, μπορεί να σηματοδοτήσει αλλαγή της σελίδας στην ιστορία της χώρας μας, στην οποία είτε το θέλετε είτε δε το θέλετε το σύνολο του πολιτικού συστήματος, από τη Δεξιά μέχρι την Αριστερά, θα βρίσκεται στο κεντρικό πλάνο.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Προσπαθήσαμε να λύσουμε το εθνικό μας ζήτημα εντός της Ευρώπης δημιουργώντας συμμαχίες σε όλα τα επίπεδα, έτσι ώστε η χώρα μας να βρει όχι μόνο πόρους, δάνεια, αλλά και να συνδιαμορφώσει νέες πολιτικές για να ξεπεράσει η Ευρώπη την οικονομική κρίση.
Εάν όμως με την πολιτική της η τρόικα συνεχίσει να «τζογάρει» το μέλλον της Ε.Ε, εάν θέλει να συνεχίζει να κρατά αποστάσεις μεταξύ μιας διεθνούς επίλυσης και της εθνικής τακτοποίησης του τραπεζικού της συστήματος, τότε εμείς με πολύ μεγάλη σαφήνεια και αποφασιστικότητα πρέπει να διαχωρίσουμε τον πολιτικό μας λόγο, τις οικονομικές μας, πολιτικές και κοινωνικές συμμαχίες από εκείνους που συνειδητά επιδιώκουν την καθυστέρηση και τη διάλυση της Ευρώπης. Φυσικά το ότι οι δικές μας συμμαχίες είναι εξαγριωμένες αυτή τη στιγμή είναι ένα πρόβλημα. Ίσως προέρχεται και από λανθασμένη τακτική και από τις δύο πλευρές.
Πάντως οι Έλληνες εργαζόμενοι δίνουν ένα δυνατό μήνυμα σε όλους τους εμπνευστές της παγκόσμιας ύφεσης που αποσκοπούν στη συρρίκνωση των εισοδημάτων των νοικοκυριών. Μία ύφεση που θα χτυπήσει όλους τους πολίτες της Ευρώπης οι οποίοι άλλωστε κι αυτοί αρχίζουν να αντιδρούν.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει τα μέσα του 2012, περίοδο της πλήρους ενεργοποίησης του Μηχανισμού Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, για να αποκτήσει σταθερό πλαίσιο και μηχανισμούς διαχείρισης της κρίσης της. Στην ουσία δεν μπορεί να περιμένει ούτε το σύνολο της ευρωπαϊκής οικονομίας.
Η αποφασιστικότητά μας και η απάντησή μας απέναντι σε όσους χειραγωγούν με εθνικά κριτήρια την πορεία της Ευρώπης θα πρέπει να είναι πλέον σαφής. Και να εκφραστεί απερίφραστα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο τώρα μάλιστα όπου 17 κοινοβούλια τίμησαν την απόφαση της 21ης Ιουλίου 2011. Και από ό,τι καταλαβαίνω την τόλμη και τη θέληση αυτή την έχει μόνο ο Πρωθυπουργός και όχι ο Αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας. Ο οποίος το μόνο που έκανε σαφές στους Έλληνες πολίτες κατά τη συνάντησή του με τον Πρωθυπουργό ήταν να αποποιηθεί των ιστορικών ευθυνών που του αναλογούν, λέγοντας επί της ουσίας «απελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο». Ο πανικός, η αμηχανία, η αποστασιοποίηση δεν είναι χαρακτηριστικά ούτε αρχηγού κόμματος ούτε μελλοντικού ηγέτη μιας χώρας, η οποία μάλιστα βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Συνάδερφοι, της Ν.Δ μην προκαλείτε την μνήμη της ιστορίας του τόπου αυτού και του ρόλου σας, διότι μπορεί να ξυπνήσει… και να σας απαντήσει για την καταστροφή που έχετε προκαλέσει.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Η Ελλάδα έστω με καθυστερήσεις και πισωγυρίσματα κατόρθωσε να κάνει αλλαγές στην οικονομία της και να συμμαζέψει τα δημοσιονομικά της, τα οποία ειρήσθω εν παρόδω, ήταν επιεικώς απροσδιόριστα…
Το να ομφαλοσκοπούμε όμως σε εσωτερικό επίπεδο για το τι έχει γίνει και το τι θα μπορούσε να γίνει θα πρέπει πάντα να κρίνεται από το, σε ποια περίοδο είμαστε και κάτω από ποιες συνθήκες. Το να μεταφέρονται εσκεμμένα ή μη εσκεμμένα, ευθύνες στο εθνικό επίπεδο, στο εθνικό «γήπεδο», ενώ είναι γνωστό και αποδεκτό διεθνώς ότι την κύρια ευθύνη της διαχείρισης της κρίσης την έχει η Ε.Ε, είναι σαν να προκαλούμε να μας χαρακτηρίσουν σε διεθνές επίπεδο ως το «μαύρο πρόβατο» με οικονομικές και πολιτικές ευθύνες ανυπολόγιστου μεγέθους.
Συζητώντας το πολυνομοσχέδιο, ένα νομοσχέδιο το οποίο περικόπτει μισθούς, αυξάνει φόρους, δημιουργεί εφεδρείες απασχολούμενων, μετατάσσει υπαλλήλους, αλλάζει εργασιακές σχέσεις, δεν μπορεί να υποστηριχθεί έτσι από μόνο του. Πρέπει να γίνει κατανοητός ο ρόλος του. Δηλαδή, σε ποια συγκεκριμένη συγκυρία συζητείται, ποιες υποχρεώσεις έρχεται να καλύψει και το κατά πόσο υλοποιεί μέρος των επιλογών της κυβέρνησης, έναντι τρίτων, των δανειστών μας. Και προφανώς η αύξηση των φορολογικών συντελεστών, η κατάργηση των φοροαπαλλαγών, η μείωση του αφορολόγητου δεν μπορεί να γίνουν κατανοητά διότι ένα σύγχρονο κράτος της Ευρώπης δεν μπορεί να ελέγχει ή να έχει έγκυρα στοιχεία περί του φορολογητέου εισοδήματος. Δεν μπορεί το 60% των ελεύθερων επαγγελματιών να δηλώνουν εισόδημα 5.000 ή 6.000 ευρώ. Και δεν μπορεί να υπάρχουν καταθέσεις στο εξωτερικό από πολίτες οι οποίοι δηλώνουν φορολογητέο εισόδημα 1.000 ευρώ. Δεν μπορώ να κατανοήσω ότι σε μια ευνομούμενη πολιτεία το ποσό των 5 ή των 7 χιλιάδων ευρώ μπορεί να είναι δείκτης φτώχειας. Στην Ελλάδα όμως ακόμα δεν μπορούμε να ορίσουμε και να προσδιορίσουμε ποιοι είναι αυτοί που δηλώνονται ως φτωχοί και ποιοι ως πλούσιοι… Και δεν ευθύνεται μόνο το κράτος γι’ αυτό. Βρισκόμαστε στην εποχή του τροχού στο φορολογικό και ελεγκτικό μας σύστημα, το οποίο χρησιμοποιείται κατά το δοκούν, κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας. Και μάλιστα κατά τη διακυβέρνησή σας, όπου ξεχαρβαλώσατε πλήρως το φορολογικό σύστημα.
Τα στοιχεία που «ξεσκεπάζει» ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Οικονομικών κ. Βενιζέλος είναι προκλητικά και προσβλητικά για την πλειοψηφία των εργαζομένων οι οποίοι καλούνται σήμερα να χρηματοδοτήσουν την ύφεση.
Προσπαθώ να προσεγγίσω τη λογική στις εργασιακές σχέσεις όπως αυτές αναφέρονται στο Άρθρο 31 και 37 του νομοσχεδίου. Όταν η οικονομία αλλάζει και μάλιστα με δομικό και διαρθρωτικό τρόπο, προφανώς θα πρέπει να αλλάξουν με κάποιο τρόπο και οι εργασιακές σχέσεις, ο τρόπος διαβούλευσης μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών. Αναρωτιέμαι όμως εάν σε μια περίοδο ύφεσης ο προτεινόμενος τρόπος από τα άρθρα 31 και 37 θα βοηθήσει δημοσιονομικά τη χώρα μας και την αντιστροφή του οικονομικού κλίματος, από την ύφεση στην ανάπτυξη. Πρέπει να υπάρξει εγγύηση πολιτική και νομική από την Κυβέρνηση ότι δεν θα επηρεαστούν οι εθνικές συλλογικές συμβάσεις από τον τρόπο εφαρμογής του νέου καθεστώτος εργασιακών σχέσεων. Διαφορετικά θα έχουμε πρωτοτυπήσει.
Η σημασία των μεταρρυθμίσεων στη δημόσια διοίκηση, στο φορολογικό σύστημα, στις εργασιακές σχέσεις, πρέπει να αποσαφηνιστεί το επόμενο χρονικό διάστημα, ότι εντάσσονται σε μια συνολική στρατηγική της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της κρίσης αλλά των διαρθρωτικών αλλαγών που χρειάζεται η ελληνική οικονομία.
Είμαι απολύτως σίγουρη όμως ότι εάν η Κυβέρνηση, το πολιτικό σύστημα πάρει ριζική, καθαρή και συλλογική άποψη απέναντι στην πολιτική τρόικα της Ευρώπης, στις 23 Οκτωβρίου, τότε η ίδια η κοινωνία θα δώσει χείρα βοηθείας για να ξεπεράσουμε μόνοι μας τις «συμπληγάδες» του διεθνούς τραπεζικού και πολιτικού συστήματος. Να προσδιορίσουμε εμείς για το ποιο είναι το διαχειρίσιμο χρέος μας και σε ποιο βάθος χρόνου μπορούμε να το αποπληρώσουμε. Να αντιστρέψουμε τους ρόλους μας για το ποιος είναι εκείνος που αποφασίζει για τον άλλον. Η τρόικα άλλωστε, έχει χάσει την πολιτική της αξιοπιστία.
Μέχρι όμως να γίνουν όλες αυτές οι νέες διαπραγματεύσεις και διαβουλεύσεις, οι οποίες δεν μπορεί να πάρουν μεγάλο χρονικό διάστημα, απαιτείται να υπάρχουν χρήματα στο εθνικό ταμείο και να διασφαλιστεί ήπιο και ομαλό κλίμα.
Κανείς δεν μπορεί να σκεφτεί ότι οι εκλογές μπορεί να γίνουν μέσα σε αυτό το πολιτικό κλίμα με την απαξίωση του πολιτικού συστήματος έναντι της ίδιας της κοινωνίας το μέλημα της οποίας δεν είναι η αλλαγή προσώπων, αλλά η αλλαγή λειτουργίας του ίδιου του συστήματος, η εξεύρεση λύσης και το ξεπέρασμα της κρίσης.
Ας μην χαίρονται ορισμένοι, κυρίως της ΝΔ που «βλέπουν» εκλογική νίκη ή άλλοι που θέλουν να τις προκαλέσουν για να δουν να καταρρέει κατ’ αυτούς ένα μεγάλο κοινωνικό κόμμα. Η κοινωνία θέλει μία «γενικευμένη» συμφωνία για να βγει από το καβούκι της ανασφάλειας, της φοβικότητας και να δείξει και πάλι την εμπιστοσύνη της. Για το λόγο αυτό είμαι απόλυτα πεπεισμένη ότι η επόμενη ημέρα της 23ης Οκτωβρίου είναι και θα πρέπει να είναι μια ιστορική ημέρα για τη χώρα μας και όλοι μας θα κριθούμε από την παρουσία μας και από την απουσία μας.

Μια ημέρα ιστορικών αποφάσεων

Ημέρα ανατροπής πολιτικών νοοτροπιών

Ημέρα πολιτικών συλλογικών αποφάσεων για τη διακυβέρνηση και το μέλλον της χώρας

Ημέρα κοινωνικών συμφωνιών

Ημέρα «ρήτρας» κοινωνικής και πολιτικής αλληλεγγύης.

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Γεωθερμία - Ενέργεια Ανάπτυξης»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

15 Οκτωβρίου 2011

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Ημερίδα «Γεωθερμία - Ενέργεια Ανάπτυξης» στα Καμένα Βούρλα όπου αναδείχθηκαν οι δυνατότητες αξιοποίησής της στο νομό Φθιώτιδας, αλλά και οι πρακτικές εφαρμογής της, οι οποίες μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα θα δώσουν μια νέα αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή.
Οι εργασίες της ημερίδας άρχισαν με χαιρετισμούς της Γενικής Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας κ. Πόπης Γερακούδη, του Αντιπεριφερειάρχη Φθιώτιδας κ. Θωμά Στάικου, του Δημάρχου Μώλου - Αγ. Κωνσταντίνου και Προέδρου της ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας κ. Βαγγέλη Τετριμίδα και του Προέδρου του ΕΒΕ Φθιώτιδας κ. Αλέκου Διαμαντάρα, ενώ το λόγο έλαβε και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας για να εκθέσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πανεπιστήμιο.
Στην Ημερίδα παρευρέθησαν ο Πρόεδρος του Δ.Σ του ΤΕΕ Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας, δήμαρχοι, περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, Πρόεδροι των Συνεταιριστικών Ενώσεων και πολλοί άλλοι.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕ κ. Διαμαντάρας τόνισε τη σημασία της γεωθερμίας και γενικότερα των ΑΠΕ για την οικονομική ανάπτυξη, για την αναγκαιότητα συμμετοχής των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αυτήν και τη δικτύωσή τους, έτσι ώστε τα οφέλη της γεωθερμίας να είναι πολλαπλασιαστικά.
Επισήμανε ότι δεν μπορεί να υπάρχουν καθυστερήσεις και ότι επείγει η ενεργοποίηση όλων των φορέων ώστε το επόμενο χρονικό διάστημα να υπάρχει συγκροτημένη και συλλογική πρόταση για τη συμμετοχή όλων των φορέων στην επιτυχία του «στοιχήματος» της γεωθερμίας και του ιαματικού τουρισμού.
Ο Δήμαρχος Μώλου - Αγ. Κωνσταντίνου κ. Τετριμίδας επισήμανε την καθυστέρηση που υπάρχει στη διαχείριση της τουριστικής περιουσίας των Καμένων Βούρλων και τόνισε ότι θα πρέπει να προωθηθεί κεντρικά η απεμπλοκή έτσι ώστε η ευρύτερη περιοχή να μπορέσει να εκμεταλλευθεί σε τοπικό καταρχήν επίπεδο τις δυνατότητες του γεωθερμικού πεδίου και των ιαματικών λουτρών.
Την έναρξη των εργασιών της Ημερίδας κήρυξε η Βουλευτής Φθιώτιδας κ. Κατερίνα Μπατζελή, η οποία τόνισε ότι ο νομός Φθιώτιδας είναι πλούσιος σε γεωθερμικά πεδία, όπως πιστοποιούν και πολλές έρευνες του ΙΓΜΕ, τα οποία πρέπει βάσει και των νέων πρωτοβουλιών του ΥΠΕΚΑ να αξιοποιήσουμε για την ενίσχυση του ιαματικού τουρισμού, την αύξηση του αγροτικού εισοδήματος, την ενίσχυση της απασχόλησης και της τοπικής και περιφερειακής οικονομίας.
«Πολιτική βούληση υπάρχει. Και οφείλουμε όλοι μας, συλλογικά και στοχευμένα να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να φέρουμε ανάπτυξη στον τόπο μας, για να επαναπροσδιορίσουμε την ταυτότητά μας και να βάλουμε τη δική μας σφραγίδα για την οικονομική ανάταση του νομού», τόνισε η κ. Μπατζελή επισημαίνοντας παράλληλα ότι «προς την κατεύθυνση αυτή ιδιαίτερα θετικό ρόλο θα έχει και η σύνδεση της γεωθερμίας με το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας, το οποίο σε κάθε περίπτωση πρέπει να στηρίξουμε και να ενισχύσουμε».
Η προκήρυξη δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την αξιοποίηση της λεκάνης του Σπερχειού, η Υ.Α για άδειες διανομής θερμικής ενέργειας αποκλειστικά για αγροτικές εκμεταλλεύσεις από εκμετάλλευση γεωθερμικού δυναμικού πεδίου χαμηλής θερμοκρασίας, αλλά και η Υ.Α για τον καθορισμό των όρων και της διαδικασίας εκμίσθωσης του δικαιώματος του Δημοσίου για έρευνα και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού βεβαιωμένων ή πιθανών γεωθερμικών πεδίων χαμηλής θερμοκρασίας της χώρας, αποτελούν εφαλτήριο για την προαγωγή ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης της περιοχής.
Ο κ. Μιχάλης Φυτίκας, ομότιμος καθηγητής γεωθερμίας στο Α.Π.Θ αναφέρθηκε εκτενώς στη γεωθερμική κατάσταση της Φθιώτιδας αναλύοντας τις δυνατότητες αξιοποίησής της, αντλώντας μάλιστα και πετυχημένα παραδείγματα άλλων περιοχών της χώρας, όπως υπερσύχρονα πρότυπα θερμοκήπια στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, υπεδαφική θέρμανση για πρωίμηση σπαραγγιών στη Ξάνθη, Θέρμανση κτιριακών εγκαταστάσεων (πτέρυγες διαμονής, υδροθεραπευτήριο, εστιατόριο) στα Λουτρά Τραϊανούπολης στον Έβρο κτλ. Συμπερασματικά τόνισε ότι μικρές επενδύσεις στη γεωθερμία μπορούν να έχουν μεγάλα αποτελέσματα στην τοπική ανάπτυξη, το αγροτικό και τουριστικό εισόδημα.
Ο κ. Βασίλης Φωτεινός, Σύμβουλος Management της Advanced Services Group, μίλησε για τη δυνατότητα προώθησης γεωθερμικών επενδύσεων, βάσει του ισχύοντος θεσμικού και νομικού πλαισίου, καθώς και για τα υφιστάμενα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλ. Μπαλτατζής» (ΠΑΑ), Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ), Ε.Π. «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ», Ε.Π. «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ», Ε.Π. «ΘΕΣΣΑΛΙΑ – ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ – ΗΠΕΙΡΟΣ», Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας & Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ), Νέος Επενδυτικός Νόμος 3908/2011.
Από την πλευρά του ο κ. Χρήστος Πετρέας, Επιστημονικός Σύμβουλος του Υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού αναφέρθηκε σε σύγχρονες πρακτικές ανάπτυξης του ιαματικού τουρισμού σε γείτονες χώρες της Ελλάδας, όπως η Τουρκία και η Βουλγαρία, οι οποίες όπως τόνισε έχουν στραφεί τα τελευταία χρόνια στην αύξηση των εγκαταστάσεων spa με αποτέλεσμα το τουριστικό ρεύμα να κινείται διαρκώς ανοδικά. Ο κ. Πετρέας τόνισε ότι πρέπει στη χώρα μας και ειδικά στη Φθιώτιδα που είναι ένας «τόπος ευλογημένος» σε ιαματικά νερά να στραφούμε σε στοχευμένες στρατηγικές για την ενίσχυση του θεραπευτικού τουρισμού ενισχύοντας τις ίδιες τις εγκαταστάσεις, αλλά και βελτιώνοντας τις γύρω υποδομές ώστε οι επισκέπτες να αυξάνουν τη διάρκεια παραμονής στον τόπο. «Πάνω από όλα υπερέχει η πιστοποίηση και αναγνωρισιμότητα του τουριστικού προϊόντος στη Φθιώτιδα», τόνισε ο κ. Πετρέας.
Ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Πασόης και ο Δήμαρχος Λαγκαδά κ. Γιάννης Αναστασιάδης αναφέρθηκαν βάσει της εμπειρίας τους στον τρόπο οργάνωσης για τον ιαματικό τουρισμό, ενώ ο κ. Στρατής Γδύσης, Πρόεδρος της δημοτικής επιχείρησης Χίου ανέλυσε το μοντέλο συνεργασίας μεταξύ του ιδιωτικού τομέα και του Δήμου για την προώθηση όλων των εναλλακτικών μορφών δραστηριότητας που προέρχονται από τη γεωθερμία.
Ο κ. Μόσχος Κορασίδης, Αντιπρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ αναφέρθηκε εκτενώς στη λειτουργία των θερμοκηπίων με χρήση γεωθερμίας αναλύοντας τα πλεονεκτήματα που έχουν για τον αγρότη, στον τρόπο εφαρμογής τους, αλλά και στο ενδεικτικό κόστος εγκατάστασής τους. Συμπλήρωσε δε ότι ενόψει των μελλοντικών εξελίξεων στη γεωργία και το διατροφικό τομέα μικρές θερμοκηπιακές εκτάσεις θα βοηθήσουν στην αλλαγή όχι μόνο του μοντέλου γεωργικής ανάπτυξης, αλλά και στην εντατικοποίηση της παραγωγής, της διασφάλισης ελεγχόμενων ποιοτικών προϊόντων, στην ενίσχυση της απασχόλησης και στην περιβαλλοντική προστασία με την παύση ή τη μείωση της χρήσης φυτοφαρμάκων. Επισήμανε δε ότι η γεωθερμία αποτελεί τη βάση ενός λειτουργικού και άκρως ανταγωνιστικού υδροπονικού θερμοκηπίου.

Συνέντευξη της Κατερίνας Μπατζελή στο Ρ/Σ ΣΚΑΪ 100,3 και στους δημοσιογράφους Βασίλη Λυριτζή και Δημήτρη Οικονόμου

12/10/2011


Ερωτηθείσα αν υπάρχει διαφωνία στην ουσία ή στον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζεται η κυβερνητική πολιτική από στελέχη της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ
«Είμαστε σε μια περίοδο όπου θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πολιτικά, οικονομικά, επικοινωνιακά δύο βασικά πράγματα, το ποιες είναι οι δικές μας ευθύνες και ποιες είναι οι ευθύνες της ευρωπαϊκής επιτροπής ή γενικότερα του συστήματος που περιλαμβάνεται και το ΔΝΤ, βάσει του οποίου έχει κριθεί ένα πλάνο εξόδου της χώρας μας από την κρίση.
Θεωρώ πολιτικά άσκοπο και άκρως επικίνδυνο λάθη των ξένων εταίρων μας να τα φέρνουμε στο δικό μας γήπεδο, το εθνικό, και να θεωρούμε ότι είναι δική μας ευθύνη, αρμοδιότητα και να κάνουμε ομφαλοσκόπηση και αυτοκριτική».
«Ό,τι αφορούσε τις μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές στο δημόσιο τομέα, στην οικονομία, στις αποκρατικοποιήσεις, στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας ήτανε πράξεις τις οποίες εμείς έπρεπε ήδη να τις έχουμε κάνει, ασχέτως οικονομικής κρίσης. Ερχόμαστε και λέμε ότι αυτή τη στιγμή πρέπει να προσαρμόσουμε ορισμένα πράγματα εν όψει της έκτης, της έβδομης, με ερωτηματικό, δόσης. Εδώ λοιπόν αρχίζει η διαφοροποίηση του ρόλου μας και του ρόλου της. Πολιτικές από εδώ και πέρα της ευρωπαϊκής επιτροπής οι οποίες πάνε να εξελιχθούν εμείς άκαιρα και πολύ πρόωρα τις φέρνουμε σε εσωτερικό επίπεδο. Όπως οι εργασιακές σχέσεις, όπως το κοινωνικό συμβόλαιο. Μιλάω γενικά για τα ζητήματα της απασχόλησης και είμαι από τους βουλευτές που είχα πει και ως υπουργός ότι ο δημόσιος τομέας θα πρέπει να συρρικνωθεί. Όχι να πετσοκοπεί, να περάσει γρήγορα η διοικητική μεταρρύθμιση που σημαίνει μια συνολική πολιτική.
Από την άλλη πλευρά πάμε και λέμε ότι στα πλαίσια ενός ευρωπαϊκού γίγνεσθαι το οποίο ψάχνει να βρει το γίγνεσθαι, ακόμα ψαχνόμαστε σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όλη αυτή την περίοδο του ενός έτους για να μην πω από 21η Ιουλίου που περιμένουμε τα εθνικά κοινοβούλια να το υπογράψουνε, που βλέπουμε όμως ότι δεν υπογράφεται και αναθεωρείται - γίνεται μια εσωστρέφεια στην εθνική μας πολιτική με π.χ. το πολυνομοσχέδιο.

ΔΗΜ: Όμως όλα αυτά που έχουν να κάνουν με τα όσα συζητούνται και δεν έχουν καταλήξει ακόμα στο εξωτερικό μπορεί να τα συζητάμε ώρες. Το θέμα είναι ότι στο εσωτερικό συνεχίζεται η επιλογή πολιτικών και η εφαρμογή πολιτικών οι οποίες δίνουν συγκεκριμένα αποτελέσματα. Όπως για παράδειγμα δείτε τα αποτελέσματα στο έλλειμμα, διευρυμένο είναι το έλλειμμα φέτος.

ΜΠΑΤΖ.: Οι προσπάθειες τις οποίες έχουμε κάνει για τον περιορισμό του ελλείμματος για εμάς ως κυβέρνηση, ως κόμμα και ως κοινοβουλευτική ομάδα είναι το πιο βασικό. Διότι με βάση τον περιορισμό των ελλειμμάτων το να το μειώσεις περίπου 8,5 μονάδες είναι πάρα πολύ σημαντικό.

ΔΗΜ: Ναι αλλά είμαστε εκτός στόχων.

ΜΠΑΤΖ.: Είμαστε εκτός στόχων διότι δεν ακολουθεί η υπόλοιπη οικονομία, δεν γίνονται επενδύσεις, η εθνική μας «αστική» τάξη αδρανοποιείται και καλούμε τους Γερμανούς, Γάλλους να γίνουνε οι επενδυτές στη χώρα μας.

Για την πολιτική κρίση της Ιταλίας

ΜΠΑΤΖ.: Βλέπετε ότι σε μια κρίση αντίστοιχη - σε μια χώρα που το χρέος της είναι το 25% του ΑΕΠ της Ευρώπης - βλέπετε ότι οι κραδασμοί σε κοινοβουλευτικό και κυβερνητικό επίπεδο ήταν γρήγοροι, πράγμα το οποίο δεν συνέβη και αυτό θα προστατεύσουμε να μην συμβεί σε εθνικό επίπεδο. Δεν μπορεί όμως να θεωρεί η Τρόικα, η οποία πλέον έχει τη νομιμοποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να έρχεται ως εποπτικό όργανο...

ΔΗΜ: Και όχι μόνο της ευρωπαϊκής επιτροπής και της κυβέρνησης.

ΜΠΑΤΖ.: Πλέον η εποπτεία αυτή η οποία έρχεται έχει άλλο ρόλο και προκύπτει από τον ίδιο τον κοινοτικό κανονισμό. Είναι άλλη η Τρόικα, και έρχεται για άλλο λόγο, ο οποίος είναι ψηφισμένος και το ξέρουμε. Η εποπτεία στη χώρα μας λόγω του χρέους μας μη βιώσιμου ή προς προσαρμογή θα έρχεται να συντονίζει τον εθνικό μας προϋπολογισμό.

ΔΗΜ.: Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, έρχεται με διαδικασίες εξπρές το πολυνομοσχέδιο. Εσείς είστε διατεθειμένη να το ψηφίσετε στο σύνολό του ως έχει;

ΜΠΑΤΖ.: Υποθέτω ότι ένα πολυνομοσχέδιο τόσο σημαντικό δεν θα μπει πακέτο. Δεύτερον είμαι απόλυτα πεπεισμένη ότι ο κ. Κουτρουμάνης πέρα της τεχνογνωσίας έχει πολιτικό ένστικτο αλλά και κοινωνική ευαισθησία να διορθώσει το άρθρο 37 το οποίο δίνει μια χαριστική βολή στις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις, βάσει του οποίου γίνεται αναστολή της δυνατότητας του υπουργού να επεκτείνει την ισχύ σε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου. Αυτή τη δυνατότητα την είχε εάν η κλαδική σύμβαση κάλυπτε τουλάχιστον το 51% των εργαζομένων ενός κλάδου, έτσι αν μια επιχείρηση δεν ανήκε στην εργοδοτική οργάνωση, π.χ. στη ΓΣΕΒΕΕ που είχε συμφωνήσει την αντίστοιχη κλαδική, τότε αυτό γινόταν επέκταση σε όλες τις επιχειρήσεις. Αυτό λοιπόν καταργείται και συνεπώς κάθε επιχείρηση θα κάνει ό,τι θέλει, τηρουμένων φυσικά του ελάχιστου ορίου το οποίο θέτει η εθνική σύμβαση. Οι αποκλίσεις των κλαδικών ήτανε πολύ μεγαλύτερες από αυτές τις εθνικές. Αυτά λοιπόν είναι αυτόματα σαν να καταργούμε τον κοινωνικό διάλογο μεταξύ των εργοδοτών και των εργαζομένων. Χωρίς να σημαίνει από δικιά μας πλευράς ότι δεν πρέπει να βάλουμε πλαίσιο λειτουργίας και να ξεκαθαρίσουμε το νομικό σύστημα, ώστε να είναι απλό.
Αυτό το οποίο ψηφίσαμε την 'Ανοιξη περί των εργασιακών είχε τόσες αγκυλώσεις νομοθετικές που π.χ. η μαθητεία ή οι επιχειρησιακές συμβάσεις δεν μπορούσαν να υλοποιηθούν.
Για το άρθρο 31, μια φράση η οποία είναι πολιτικού περιεχομένου και όχι οικονομικού. Πιστεύω ότι η προστασία της κυβέρνησης πρέπει να είναι στον ιδιωτικό τομέα, στους εργαζόμενους - ούτε για τις ΔΕΚΟ ούτε για το δημόσιο τομέα. Όταν όμως εισηγμένες επιχειρήσεις ή ΔΕΚΟ έχουμε καθυστερήσει -μιλάω για τις ΔΕΚΟ- να τις περάσουμε σε ιδιωτικοποίηση, αποκρατικοποίηση, δεν μπορεί τώρα να ερχόμαστε να μειώνουμε το μισθολογικό κόστος μη σεβόμενοι τη συλλογική σύμβαση για να μειωθεί το τελικό τίμημα. Αυτό θα πρέπει να το έχουμε υπόψη μας, και ο υπουργός είπε ότι θα κάνει διορθώσεις. Πιστεύω να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, διότι τα εργασιακά του ιδιωτικού τομέα προστατεύονται από ευρωπαϊκές και διεθνείς συμβάσεις.

ΔΗΜ: Σας ακούει ο εκπαιδευτικός, ο γιατρός, ο εργαζόμενος στο δημόσιο τομέα και του σηκώνεται η τρίχα, διότι τώρα βάζετε ένα θέμα ουσιαστικής προστασίας του εισοδήματος σε αυτούς που κατά τεκμήριο στον ευρύτερο δημόσιο τομέα έχουν πιο ψηλό εισόδημα.

ΜΠΑΤΖ.: Κάθε άλλο, ακριβώς το ανάποδο είπα. Εγώ είπα ότι θα πρέπει να γίνει ο κοινωνικός διάλογος, ο εταιρικός διάλογος για να βρούνε αυτοί το σχέδιο το οποίο θα γίνουν οι συμβάσεις. Στον ΟΤΕ, στα ΕΛΠΕ, στην ΑΤΕ ήδη έχουνε γίνει μειώσεις. Θα πρέπει οι οικονομικές ηγεσίες αυτών των ΔΕΚΟ να τις μειώσουν ακόμα περισσότερο. Αυτό είναι δικό τους θέμα και σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να πάμε. Αλλά όμως έχω έναν πολιτικό φόβο ότι δεν μπορεί στην Ελλάδα να αρχίσουμε το ξήλωμα των συλλογικών συμβάσεων, που μπορεί να οδηγήσει και σε πρότυπο ευρωπαϊκό.

ΔΗΜ: Μπορείτε να διαμορφώνετε μια οικονομική πολιτική που το μόνο αποτέλεσμα που έχει είναι να οδηγεί σε μείωση των εισοδημάτων και συνακόλουθο τρόπο και στη μείωση και των εσόδων από τη δική σας πλευρά. Αυτού του είδους η πολιτική είναι αδιέξοδη, είναι ένας κύκλος αέναος οποίος οδηγεί στο ίδιο αποτέλεσμα.

ΜΠΑΤΖ.: Δεν νομίζω ότι είναι αδιέξοδο, γιατί όλοι μας - και προσωπικά - έχω δείξει όχι απλώς συμμετοχή στην οποιαδήποτε οικονομική πολιτική της χώρας. Και ξέρετε ότι δεν βγαίνω σε ζητήματα οικονομικής προσαρμογής της χώρας μας διότι δεν είναι μια τυπική προσαρμογή ήπια, πρέπει να είναι δραστική συμμετοχή. Όμως πρέπει να διασφαλίσουμε ορισμένα ζητήματα τα οποία δεν θα βοηθήσουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δεν θα βοηθήσουν τη μείωση της ανεργίας. Αντίθετα π.χ. με τις κλαδικές, θα βοηθήσουνε τη μείωση ακόμα των μισθών χωρίς τελικό αποτέλεσμα στο ΑΕΠ.

Ερωτηθείσα αν αντέχει πολιτικά η κυβέρνηση

ΜΠΑΤΖ.: Λαμβάνοντας το τι έγινε στην Ιταλία νομίζω ότι αντέχουμε, και το έχουμε αποδείξει.

ΔΗΜ: Θεωρείτε ότι με αποτελεσματικό τρόπο μπορείτε να πηγαίνετε στην όποια συζήτηση με τους εταίρους δανειστές ή τη συμμετοχή σε αυτό το διάλογο που είναι σε εξέλιξη αυτές τις μέρες για την εξεύρεση μιας γενικότερης λύσης που να αφορά και στην Ελλάδα; Μπορείτε να το κάνετε μόνοι σας, ή χρειάζεται σύμπτυξη ευρύτερων δυνάμεων;

ΜΠΑΤΖ.: Είμαι υποστηρικτής ότι θα πρέπει να γίνει συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων. Το θέμα, όμως, είναι ότι μερικές πολιτικές δυνάμεις δεν θέλουν να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία και θεωρούν ότι μη συμμετάσχοντας κερδίζουνε ψηφοφόρους. Ο κόσμος ξέρει ποιος εργάζεται και ποιος αποφασίζει και ποιος παίρνει ρίσκα.

ΔΗΜ: Κερδίζουν βέβαια ψηφοφόρους.

ΜΠΑΤΖ.: Αυτό θα το δούμε όχι μόνο τώρα, αλλά και την επόμενη μέρα πιθανόν των εκλογών.

Επίκαιρη ερώτηση για το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας και την κάλυψη των κενών θέσεων που έχουν προκύψει κατέθεσε η Βουλευτής Φθιώτιδας Κατερίνα Μπατζελή ώστε να αποφευχθεί η υποβάθμιση του Πανεπιστημίου αλλά και των σπουδών

Αθήνα,  6  Οκτωβρίου   2011
                                                                                                       
Αρ. Πρωτ. 212
Προς:   Βουλή των Ελλήνων
Τμήμα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό
Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Η πρόσφατη Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (Υ.Α  με αριθμ. πρωτ.Φ.122.5/43/111945/Β2, 28-9-11) για μείωση της κατανομής των θέσεων-πιστώσεων σε 250 για την πρόσληψη συμβασιούχων ορισμένου χρόνου διδασκόντων βάσει του Π.Δ 407/80 έχει εγείρει έντονες ανησυχίες για την ομαλή λειτουργία των Πανεπιστημίων την χρονιά 2011-2012.
Ιδιαίτερα όσον αφορά το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας αποφασίστηκε η μείωση των πιστώσεων σε 4 θέσεις για την ακαδημαϊκή χρονιά 2011-2012 από 14 θέσεις που ήταν το 2010-2011.
Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι:
·     Στο Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας λειτουργούν δύο τμήματα  (Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική και Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας)
·         Το σύνολο των φοιτητών ξεπερνά τους 500
·         Τα μέλη ΔΕΠ ανέρχονται  συνολικά στους 12 (9 στη Λαμία και 3 στη Λιβαδειά), 

καθώς και το γεγονός ότι περίπου 18 από τα 37 μαθήματα διδάσκονταν μέχρι σήμερα από συμβασιούχους διδάσκοντες με αποτέλεσμα να είναι ορατός ο κίνδυνος υπολειτουργίας σε ποσοστό 50% των πανεπιστημιακών τμημάτων, λόγω της μη συνάφειας του γνωστικού αντικειμένου των μελών ΔΕΠ με το πρόγραμμα σπουδών του Πανεπιστημίου, εγείρονται ερωτήματα για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας και της ομαλής διεξαγωγής του διδακτικού έργου του Πανεπιστημίου.
Η οποιαδήποτε προσπάθεια συρρίκνωσης του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου του Πανεπιστημίου της Στερεάς Ελλάδας θα δημιουργήσει τεράστιο εκπαιδευτικό έλλειμμα και ενδεχομένως να οδηγήσει και σε αναστολή της λειτουργίας του.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

Πώς προτίθεται να καλύψει τα κενά που θα δημιουργηθούν και τα οποία θα δυσχεράνουν την πλήρη εφαρμογή του προγράμματος σπουδών του Πανεπιστημίου και ενδεχομένως να οδηγήσουν σε πραγματική αδυναμία λειτουργίας των τμημάτων του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας;

Απόσπασμα συνεντεύξεων της Κατερίνας Μπατζελή στο Ρ/Σ Flash 96 στον Αντώνη Κοκορίκο και στον ΑΝΤ1 97,2 στον Κώστα Λασκαράτο

Αθήνα, 6 Οκτωβρίου   2011

«Είναι αναγκαίο να επικεντρωθούμε στην εφαρμογή των συγκεκριμένων πολιτικών που έχουμε ψηφίσει, ώστε να μην βρεθούμε σε έναν «κυκεώνα» υποσχέσεων της ελληνικής κυβέρνησης προς την τρόικα και δεσμεύσεων θεωρητικού επιπέδου από πλευράς τρόικας, Eurogroup και Ecofin. Δε γίνεται κάθε φορά που η τρόικα «πετάει» ένα «κόκαλο» εμείς να ορμούμε να το αρπάξουμε και να αναλωνόμαστε σε «ασκήσεις επί χάρτου», χάνοντας πολύτιμο χρόνο και δημιουργώντας πανικό στην κοινωνία», δήλωσε σε συνέντευξή της η Βουλευτής Φθιώτιδας του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Μπατζελή.

Παρατίθενται αποσπάσματα από τη συνέντευξη της κ. Μπατζελή

Για την αναδιάρθρωση του Δημοσίου Τομέα

·       Είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε σε μια  πλήρη αναδιάρθρωση του κράτους. Σε ένα νέο μοντέλο διοίκησης το οποίο θα περιλαμβάνει όχι κατ΄ ανάγκη τη μείωση του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά τη συνολική αλλαγή του διοικητικού μοντέλου της χώρας.
·         Δε μπορεί να υπάρχουν δέκα αρχές πληρωμών. Δε μπορεί το κάθε υπουργείο να έχει το δικό του οργανόγραμμα. 
·        Από το Φεβρουάριο του 2010 με βάση την αρχή της διαβούλευσης και της συμμετοχής των εργαζομένων του ΥΠΑΑΤ είχαμε ανοίξει με το Γενικό Γραμματέα τον κ. Κανελλόπουλο, το διάλογο με τους εργαζόμενους για νέο οργανόγραμμα στο ΥΠΑΑΤ, το οποίο σε συνδυασμό με τη συγχώνευση και κατάργηση των εποπτευόμενων οργανισμών θα αποτελούσε τη νέα πυραμίδα διοικητικής οργάνωσης  στο Υπουργείο.


 Για κατάργηση συλλογικών συμβάσεων εργασίας - Μείωση  κατώτατων μισθών στον ιδιωτικό τομέα

 
·      Οι συλλογικές συμβάσεις  πέραν της κατοχύρωσης σε εθνικό επίπεδο κατοχυρώνονται και από το κοινοτικό δίκαιο. Δεν υπάρχει κοινοτικός νόμος που να μην έχει αναφορά και να μην κατοχυρώνει τις συλλογικές συμβάσεις. Σε καμία περίπτωση μια χώρα όση πίεση και αν δεχτεί είτε από την τρόικα είτε από τον ιδιωτικό τομέα είτε από άλλους εταίρους για μείωση του μισθού με νόμο, δεν μπορεί να τον εφαρμόσει, διότι θα πρέπει πρώτα να συμβαδίζει με το κοινοτικό δίκαιο που το κατοχυρώνει.
·         Εκτός εάν στο μυαλό της τρόικα είναι ο σχεδιασμός σε ευρωπαϊκό επίπεδο να χτυπήσουν το εργασιακό κόστος. Σε καμία περίπτωση η χώρα μας δεν μπορεί να είναι προάγγελος της αποδόμησης των συλλογικών συμφωνιών σε εργασιακό επίπεδο και ιδίως στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος βάλλεται, ενώ ταυτόχρονα προστατεύουμε με «νύχια και με δόντια» το δημόσιο τομέα με ανισομέρεια. Δεν γίνεται να έχουμε σε αυτή την κρίσιμη περίοδο αφήσει απροστάτευτους και απροφύλακτους τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.  
·         Εάν υπάρχει μια συμφωνία μεταξύ εταίρων ας το αποφασίσουν μεταξύ τους, διότι έχω ακούσει πολλές φορές και έχουν λοιδορηθεί οι πρόεδροι των συνδικαλιστικών τους οργανώσεων γιατί πολλές φορές δε ζητούσαν επαρκείς αυξήσεις των ίδιων των μισθών. Είναι αναγκαίο οι εργαζόμενοι να καταλήξουν, όπως προκύπτει βάσει του δικαίου από τη διαδικασία διαβούλευσης, στον  προσδιορισμό του ελάχιστου μισθού που θα διευκολύνει την ένταξη νέων επιχειρήσεων στην παραγωγική διαδικασία, αλλά και θα συμβάλει στην προστασία των εργαζομένων του κλάδου.

·         Δεν πρέπει να ξεχνούμε σε καμία περίπτωση ότι το θέμα των εργασιακών σχέσεων είχε και τεθεί  ένα χρόνο πριν.  Και τότε είχαμε προσεγγίσει τις κλαδικές συμφωνίες.

Ανάγκη επιτάχυνσης για τη συγκρότηση ώριμων έργων, ώστε να μη χαθούν πόροι από το ΠΕΠ και Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας


5  Οκτωβρίου  2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σε ερώτηση της Βουλευτή Φθιώτιδας Κατερίνας Μπατζελή σχετικά με την ενίσχυση του συνολικού προϋπολογισμού του ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας, αλλά και των πόρων του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος (ΕΑΠ) Φθιώτιδας ο Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Θάνος Μωραϊτης επισήμανε ότι παρά το γεγονός ότι τα έργα που έχουν ενταχθεί στο Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα  καλύπτουν σχεδόν το σύνολο του προϋπολογισμού  150 εκατ. ευρώ, εντούτοις το πρόγραμμα καταγράφει χαμηλή απορροφητικότητα ύψους 0,55%, λόγω του χαμηλού επιπέδου ωριμότητας των έργων». Επίσης, παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες το ΕΑΠ έχει εξαιρεθεί από τους περιοριστικούς όρους που έχουν τεθεί σε άλλα ΕΑΠ,  ενώ και ο προϋπολογισμός του ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας παραμένει αμετάβλητος,  δηλώνοντας με τον τρόπο αυτό το έντονο ενδιαφέρον για την ύπαρξη δυνατοτήτων προώθησης της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης του νομού.
Η κ. Μπατζελή σε συνέχεια και της τοποθέτησής της στο περιφερειακό συμβούλιο  στις 27 Σεπτεμβρίου, αλλά και της προχθεσινής της επίσκεψης στην περιφέρεια για πλήρη ενημέρωση από τις υπηρεσίες για την ωριμότητα των έργων του νομού, τόνισε ότι «είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε με ταχύτατους ρυθμούς τα αναπτυξιακά έργα με την ενεργοποίηση, αλλά και ενίσχυση του διοικητικού μηχανισμού της περιφέρειας και της συνεργασίας του ιδιωτικού τομέα, ώστε να ενταχθούν ώριμα έργα με άμεσο αποτέλεσμα στην απασχόληση και ανάπτυξη του τόπου. Δεν υπάρχει καμία πλέον δικαιολογία απέναντι στους πολίτες για τυχόν αδυναμία κατάρτισης ολοκληρωμένων προτάσεων. Αδυναμία η οποία εάν συνεχιστεί θα  αποκτήσει διαρθρωτικό και δομικό χαρακτήρα που θα πλήξει τον τόπο μας».
Στην απάντησή του το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο αναφέρει ότι γίνεται προσπάθεια «εξορθολογισμού» και ομογενοποίησης των χαρακτηριστικών τους που σημαίνει απένταξη των μη ώριμων και προβληματικών έργων, των έργων που δεν έχουν αναπτυξιακό χαρακτήρα καθώς και την θεσμοθέτηση μιας ενιαίας διαδικασίας συμβατής με την αντίστοιχη διαδικασία των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, ώστε να είναι εφικτή η μεταφορά έργων στο συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ απελευθερώνοντας με τον τρόπο αυτό πολύτιμους εθνικούς πόρους.