Ερώτηση της Κατερίνας Μπατζελή προς Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλο Γερουλάνο για τη μη προβλεπόμενη χρηματοδότηση από τον Οργανισμό των περιφερειακών Ραδιοτηλεοπτικών και Έντυπων Μέσων μέσα στο 2011


5 Απριλίου 2011


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Την άμεση παροχή των χορηγιών της ΟΠΑΠ Α.Ε προς τα Περιφερειακά Μέσα Ενημέρωσης για τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους μέσα στους επόμενους δύο μήνες ζήτησε η Βουλευτής Φθιώτιδας Κατερίνα Μπατζελή από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλο Γερουλάνο κατά τη συζήτηση στη Βουλή επίκαιρης ερώτησής της σχετικά με τη μη προβλεπόμενη χρηματοδότηση από τον Οργανισμό των περιφερειακών Ραδιοτηλεοπτικών και Έντυπων Μέσων μέσα στο 2011, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. «Σε αυτή τη δύσκολη οικονομική περίοδο για τη χώρα, η χορήγηση των προβλεπόμενων από το νόμο ενισχύσεων της ΟΠΑΠ Α.Ε ως φορέα κοινωνικής ευθύνης, θα πρέπει να αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα, ώστε να διασφαλισθεί η επιβίωση και η συνέχιση του σημαίνοντα ρόλου των περιφερειακών μέσων στην ενημέρωση, τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και την παιδεία. Ιδιαίτερα στα πλαίσια του Καλλικράτη, όπου τα περιφερειακά μέσα καλούνται να φέρουν τους πολίτες ακόμα πιο κοντά στα τοπικά προβλήματα, υποδεικνύοντας ή αναδεικνύοντας υπάρχοντα προβλήματα της περιοχής, αναλύοντας ευκαιρίες περιφερειακής και τοπικής ανάπτυξης κτλ.» τόνισε η κ. Μπατζελή. Χρησιμοποιώντας διαφάνεια στην κατανομή των πόρων με βάση κριτηρίων αναγνωσιμότητας, αλλά και εγγύησης των εργασιακών σχέσεων στα μέσα αυτά, αλλά και την κατάργηση των ενδιάμεσων εταιρειών που κατανέμουν τους πόρους στα περιφερειακά μέσα. Από την πλευρά του ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού δήλωσε ότι στα πλαίσια της ορθολογικής διαχείρισης και διαφάνειας στην κατανομή των χορηγιών της ΟΠΑΠ Α.Ε προς τα περιφερειακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ο Οργανισμός Προγνώσεων Αγώνων Ποδοσφαίρου Α.Ε βρίσκεται σε φάση επαναξιολόγησης του προγράμματος ενισχύσεων και διαφημιστικών του δαπανών. Στην ομιλία του ο κ. Γερουλάνος τόνισε ότι πρωταρχικός στόχος είναι η επικαιροποίηση των εργαλείων, αλλά και των στοιχείων βαρύτητας του κάθε μέσου στην περιφέρεια, βάσει των οποίων αποφασιζόταν μέχρι τώρα η κατανομή των χορηγιών, καθώς και η εφαρμογή περισσότερο αυστηρών κριτηρίων όπως π.χ. ο αποκλεισμός ενός περιφερειακού μέσου όταν αυτό προβαίνει σε παράνομη διαφήμιση. Διαβεβαίωσε ωστόσο ότι θα διατηρηθεί ο κανόνας, όπως προβλέπεται στο Νόμο 2328/2005, για συμμετοχή 70% των εφημερίδων, περιοδικών και ραδιοφώνου εθνικής εμβέλειας στην κατανομή της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του ευρύτερου δημόσιου τομέα και 30% των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης για κάθε διαφορετική κατηγορία μέσων(έντυπα μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση).