Συγχωνεύσεις σχολείων στο Νομό Φθιώτιδας Ομβριακής - Λάρυμνας - Καμ. Βούρλων

«Το Γυμνάσιο Ομβριακής να μη συγχωνευθεί με εκείνο του Δομοκού σε αυτή τη φάση και να μετατραπεί σε νέου τύπου Επαγγελματικό- Τεχνικό Λύκειο, το οποίο έχει ανάγκη ο Δήμος Δομοκού, ενώ το Γυμνάσιο Λάρυμνας με τον εκσυγχρονισμό του να αποτελέσει και πιλοτικό σχολείο συνδυασμού εκπαίδευσης-βιομηχανικής, ενεργειακής και περιβαλλοντικής ανάπτυξης», τόνισε σε επιστολή της προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων η βουλευτής Φθιώτιδας Κατερίνα Μπατζελή. Επίσης, πέραν των συγχωνεύσεων θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η σωστή κατανομή των μαθητών στα σχολεία, όπως π.χ. μεταξύ του Μώλου και των Καμένων Βούρλων.
Η κ. Μπατζελή επισήμανε ότι στο νέο σωστό στρατηγικό σχεδιασμό του Υπουργείου για τη συγχώνευση των σχολείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι κοινωνικές ιδιαιτερότητες, ώστε το αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής να είναι αποδεκτό από την τοπική κοινωνία και κυρίως από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι θα πρέπει να αποκτήσουν ποιοτική παιδεία, αλλά και να έχουν τη δυνατότητα ευρύτερης κοινωνικοποίησης στα πλαίσια του νέου σχολείου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής.

Αθήνα, 15 Μαρτίου 2011

Αρ. Πρωτ 67

Προς: Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου

Κοιν: Υφυπουργό Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου

ΘΕΜΑ: Συγχωνεύσεις των σχολείων στο Νομό Φθιώτιδας Ομβριακής-Λάρυμνας-Καμ. Βούρλων

Ο στόχος μιας νέας εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο «Πρώτα ο μαθητής», με προϋπόθεση ενεργό Νέο Σχολείο και Νέο Λύκειο, αποτελούν το πλαίσιο της μεταρρύθμισης που έχετε εξαγγείλει και η οποία ταυτίζεται με τη συνολική πολιτική της Κυβέρνησης για μια συγκροτημένη, αποτελεσματική, περιφερειακή ανάπτυξη. Σε αυτή πρέπει να έχουν προσβασιμότητα όλα τα κοινωνικά στρώματα για όλες τις αναπτυξιακές και κοινωνικές πολιτικές, μεταξύ αυτών και η παιδεία.
Σκοπός όλων μας είναι μια Δημόσια Δωρεάν και Υψηλής Ποιότητας Παιδεία για όλους.
Στο πλαίσιο των προδιαγραφών που έχετε περιγράψει για το Νέο Σχολείο και των συγχωνεύσεων έτσι ώστε να είναι πιο αποτελεσματική και αποδοτική η διδασκαλία, αλλά και η συμμετοχή και η κοινωνικοποίηση των μαθητών, θα ήθελα να σας επισημάνω, μεταξύ των άλλων, και δύο περιπτώσεις, τις οποίες θα πρέπει να επανεξετάσετε και να δοθεί μια λύση αποδεκτή από την τοπική κοινωνία.
Πρώτον: Γυμνάσιο Ομβριακής, το οποίο συγχωνεύεται με εκείνο του Δομοκού. Σας θέτω υπόψιν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του γυμνασίου, το οποίο έχει άρτια υποδομή, διαθέτει τα απαραίτητα εργαστήρια με ικανοποιητικό εξοπλισμό, αίθουσα κλειστού γυμναστηρίου, αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η αναλογία δε διδασκόντων- διδασκομένων είναι ιδανική και το επίπεδο μάθησης που παρέχεται είναι επαρκές. Φυσικά, η απόσταση που θα κληθούν να διανύσουν οι μαθητές πιθανά δεν είναι απαγορευτική για τη συγχώνευση. Όμως, η παύση λειτουργίας του εν λόγω σχολείου δεν θα διευκολύνει τους ίδιους τους μαθητές, αλλά και δε θα πείσει την τοπική κοινωνία.
Θα πρότεινα στα πλαίσια αυτά να εξετάσετε σε διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς, τη δυνατότητα διατήρησης της Ομβριακής ως «ανεξάρτητου» σχολείου και την άμεση μετατροπή του σε νέου τύπου Επαγγελματικό-Τεχνολογικό Λύκειο, μετά τη νέα εκπαιδευτική πρόταση για την Τεχνική Εκπαίδευση, το οποίο άλλωστε έχει ανάγκη ο Δήμος Δομοκού. Όπως γνωρίζετε, λειτουργούν μέχρι τώρα στο νομό μόνο δύο (2) Τεχνικά Λύκεια, σε Αταλάντη και Μακρακώμη.
Δεύτερον, το Γυμνάσιο Λάρυμνας, το οποίο συγχωνεύεται με εκείνο του Μαρτίνου. Εάν και οι κτιριακές εγκαταστάσεις δεν είναι ικανοποιητικές, να επισημανθεί ότι καλύπτει τις ανάγκες μιας ιδιαίτερης περιοχής με πολίτες που κυρίως ασχολούνται στο εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ με πολύ δύσκολες συνθήκες και δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν οικογενειακά και κοινωνικά στην κατάργηση του σχολείου.
Θα πρότεινα όχι μόνο να μη γίνει η συγχώνευση, αλλά το σχολείο να ενταχθεί σε πρόγραμμα χρηματοδότησης νέων ή εκσυγχρονισμού σχολικών εγκαταστάσεων, ώστε να αποτελέσει πιλοτικό σχολείο συνδυασμού εκπαίδευσης - βιομηχανικής, ενεργειακής και περιβαλλοντικής ανάπτυξης.
Τρίτον, πέραν των συγχωνεύσεων, σε δεύτερη φάση θα πρέπει να διασφαλιστεί και η σωστή κατανομή των μαθητών στις σχολικές εγκαταστάσεις. Ως παράδειγμα αναφέρεται η κατανομή των μαθητών στις σχολικές εγκαταστάσεις Μώλου και Καμένων Βούρλων που θα ήταν σκόπιμο να γίνει με ορθολογικό τρόπο, έτσι ώστε οι σύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις του Μώλου να μπορούν να δεχτούν ικανοποιητικό αριθμό μαθητών των γύρω περιοχών.
Είμαι σίγουρη ότι θα λάβετε υπόψιν σας τις κοινωνικές ιδιαιτερότητες τηρώντας πάντα το στόχο για ένα ισχυρό σχολείο με δυνατούς μαθητές και μελλοντικούς ενεργούς πολίτες.

Με εκτίμηση

Κατερίνα Μπατζελή